U današnjem tekstu donosimo vam jedan od primjera sinergije navijača i kluba, primjer kojim je još jednom pokazano kako za navijače nogomet nije samo biznis, kako svoje ljubimce na terenu ne gledaju kroz milijune eura koliko ja njihova vrijednost, kako njihov stadion nije samo obična građevina, već puno puno više.

  Charlton Athletic klub je koji se natječe u engleskoj Championship ligi (2. liga) gdje je završio nakon sedmogodišnjeg razdoblja (2000.-2007.) kada je nastupao u Premier ligi, najvišem rangu natjecanja. Klub je 9. lipnja 1905. godine osnovala mladež iz jugoistočnog djela Londona i od tada je Charlton utkan u sve pore engleskog nogometa. Iako bez zapaženijih uspjeha, Charlton je klub kojega je uvijek pratio veliki broj navijača, pružao mu podršku i onda kada situacija nije bila idilična. Jedini trofej u više od sto godina postojanja osvojio je 1947. godine podignuvši pehar pobjednika FA kupa.

  Nakon što je na početku svoga postojanja promijenio nekoliko stadiona na kojima je nastupao, u ljeto 1919. počinje izgradnja njihovog novog doma, stadiona The Valley gdje je svoju prvu utakmicu odigrao u rujnu iste godine. Od toga trenutka za sve navijače Charltona ovo mjesto poprimilo je kultni status i za mnoge je to postao dom kojeg se ne mogu i ne žele odreći. Tijekom 30-ih i 40-ih godina stadion je u potpunosti rekonstruiran, što je rezultiralo povećanim kapacitetom i jednim od najmodernijih terene u to vrijeme u Engleskoj. Nakon obnove stadiona zabilježena je za to vrijeme i rekordna posjeta jednom stadionu na Otoku kada se na utakmici FA kupa između Charltona i Aston Ville broj gledatelja popeo na vrtoglavih 75.000. Iduće godine donijele su sve veću popularnost Charltona, te se profilira kao jedan od najgledanijih klubova toga razdoblja u Engleskoj.

  1985. godine financijska kriza u klubu doživljava svoj vrhunac, te Charlton i njegovi navijači napuštaju The Valley. Svoje utakmice igraju na Selhurts Parku, ujedno stadionu Crystal Palace-a. Navijači nikako nisu bili zadovoljni takvom odlukom, a njihovo nezadovoljstvo dodatno je naraslo nakon što je u javnost procurila informacija kako će se njihov stadion staviti na prodaju ne bi li se namaknutim novce podmirila dugovanja koja su se godinama stvarala. Sve su se glasnije moglo čuti negodovanje zbog takve odluke, a vjerni navijači Charltona nikako se nisu mirili s takvim stanjem, te su krenuli u aktivnu obranu svoga doma.

  Tijekom 1989. navijači su osnovali političku stranku Charlton Athletic Supporters' Trust putem koje su se željeli izboriti za ostanak stadiona i pripadajućeg zemljišta u vlasništvu navijača. Našim pojmovima možda je neshvatljivo osnivanje političke stranke za ostvarenje ovoga cilja, ali svakako treba napomenuti kako je to bio jedini način da se legalnim metodama ostvari željeni cilj. Navijači su se 1991. godine uspjeli izboriti za svoje zahtjeve i sve je bilo spremno za povratak na kultni The Valley. U prosincu 1992., nakon dugih sedam godina Charlton je odigrao prvu utakmicu na svom stadionu. Stadion je bio ispunjen do posljednjeg mjesta, a igrači su svoje navijače nagradili pobjedom protiv Portsmoutha 1:0.

  Iako bi za mnoge borba ovdje završili, za navijače je ona tek počela. Željeli su zaštiti svoj stadion od svih budućih nedaća i mogućih prodaja, te se od tada tražilo rješenje koje bi zadovoljilo njihove zahtjeve. 2011. u Engleskoj je donesen zakon o mogućnosti zaštite određenog područja kao društvenog dobra i područja od posebnog značaja (Asset of Community Value). Navijačima Charltona taj je zahtjev odobren u studenom 2013. godine i time je njihova velika i strpljiva borba napokon privedena kraju. Stadion je od sada u rukama lokalne zajednice, i svaka eventualna prodaja ili bilo kakvo opterećenje na stadion prvo će morati biti odobreno od strane te lokalne zajednice, dakle i od samih navijača. Ovim zakona osim The Valley-a zaštićeni su i Old Trafford (Man Utd), Anfield (Liverpool), te stadion Kassam Oxford Uniteda.

  Ova priča pokazatelj je kako postoje vrijednosti za koje se isplati boriti, bez obzira koliko ih neki smatrali nevažnim i minornim u današnjem svijetu. Okruženi smo sportom koji se sve više pretvara u biznis, gdje je važan jedino profit, gdje su navijači potrošači, a ne istinska snaga sportskog kolektiva. Postoje oaze u kojima taj profit još nije uzeo maha i koje se bore ne bi li očuvali ono iskonsko u sportu, ljubav, žrtvu i trud. Navijači Charltona jedna su od tih oaza, a tu svakako spada i Futsal Dinamo i njegova vojska navijača. Da bi ostvarili svoje ciljeve, bez obzira koliko utopistički i nerealno oni zvučali, potrebno je aktivno sudjelovati, a ne sjediti prekriženih ruku i čekati da to netko drugi odradi umjesto vas. Živi primjer toga je Charlton, jer zadržati svoj stadion u naletu raznih interesa koji to mjesto gledaju isključivo kroz prizmu eura, dolara, funti i ostalih valuta, nešto je čemu treba skinuti kapu. Pokrenite se, budite i vi kotačić koji će pokrenuti promjene na bolje